نشتیفان زادگاه آل مظفر

ساخت وبلاگ

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان، مراسم تکریم و معارفه مدیران سابق و جدید اداره آموزش و پرورش شهرستان خواف برگزار شد.

در این مراسم از خدمات شایسته و ارزنده عباس جوانشیری تقدیر و تشکر به عمل آمد و رحیم بررودی با حکم مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی به عنوان رییس جدید اداره آموزش و پرورش شهرستان خواف  معرفی شد.

نشتیفان زادگاه آل مظفر...
ما را در سایت نشتیفان زادگاه آل مظفر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : شیرمحمد خوشنوا amen بازدید : 1007 تاريخ : 23 / 12 / 1392 ساعت: 21:16

بیر هیئت بازی‌های بومی خراسان رضوی خبر داد

آغاز جشنواره بازی‌های بومی و محلی خراسان رضوی

خبرگزاری تسنیم: دبیر هیئت روستایی و بازی‌های بومی محلی خراسان رضوی گفت: جشنواره بازی‌های بومی و محلی در مرز، با حضور رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی در خواف برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی، سید بهنام حسینی زهرایی اظهار کرد: طبق هماهنگی‌ها و برنامه ریزی های انجام شده مراسم افتتاحیه حرکت کاروان شترسواران حامل پیام ورزشی و نشاط در مرز روز 11 اسفند ماه با حضور رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی در نشتیفان خواف برگزار می‌شود.

وی افزود: این مراسم در مقابل آسیاب‌های بادی این شهر همراه با برپایی جشنواره بازی‌های بومی محلی منطقه برگزار می‌شود.

دبیر هیئت روستایی و بازی‌های بومی محلی خراسان رضوی گفت: در روز دوم، کاروان شترسواری به اسدآباد تایباد خواهد رفت و پس از برگزاری جشنواره در همان روز با حضور در مرز دوغارون پیام ورزش و نشاط را با مضمون صلح و دوستی که به سه زبان فارسی، انگلیسی و روسی بر روی پوست نوشته شده است را به نماینده ورزش افغانستان اهدا می‌کند.

زهرایی بیان کرد: کاروان حامل پیام ورزش و نشاط در مرز روز 13 اسفند ماه در نیل شهر تربت جام حضور خواهد یافت، روز بعد همزمان با روز احسان و نیکوکاری این کاروان در مرکز معلولان ذهنی وحدت تربت جام جشنواره بازی‌های بومی محلی برگزار می‌کند و عواید برنامه را به این مرکز اهدا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: کاروان شترسواران بومی حامل پیام ورزش و نشاط در مرز، روز 15 اسفند ماه که مصادف با روز درختکاری است برنامه ویژه‌ای را در شهر صالح آباد خواهد داشت.

زهرایی گفت: این کاروان روزهای 16، 17 و 18 به ترتیب با حضور در سد دوستی، شهر لاین کلات و درگز برگزاری جشنواره‌های بازی های بومی محلی را در دستور کار دارد.

دبیر هیئت ورزش روستایی و بازی های بومی محلی خراسان رضوی خاطر نشان کرد: حرکت فرهنگی و ارزشی کاروان شترسواران بومی حامل پیام ورزش و نشاط در نوار مرزی در روز 19 اسفند ماه در باجگیران ضمن اهدای پیام به نماینده ورزش ترکمنستان و برگزاری جشنواره بازی‌های بومی محلی به پایان می‌رسد.

زهرایی عنوان کرد: در این روز علاوه بر برگزاری مراسم اختتامیه یک دوره مسابقه کشتی باچوخه و سوارکاری نیز با حضور شرکت کنندگان بومی در باجگیران برگزار می‌شود.

 

نشتیفان زادگاه آل مظفر...
ما را در سایت نشتیفان زادگاه آل مظفر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : شیرمحمد خوشنوا amen بازدید : 364 تاريخ : 13 / 12 / 1392 ساعت: 21:37

 

سرپرست هیئت ورزش روستایی خراسان رضوی اعلام کرد
حمل پیام صلح و دوستی در مرزهای شرقی طی ایام دهه فجر

سرپرست هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی خراسان رضوی از برنامه‌ریزی این هیئت برای حمل پیام صلح و دوستی در نوار مرزی شرق توسط دو شترسوار محلی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی خراسان رضوی، مهدی گلرخ باهوش اظهار کرد: همزمان با بهمن‌ماه، همایش بازی‌های بومی محلی در شهرهای مرزی خراسان رضوی برگزار خواهد شد.

وی افزود: در آغاز این همایش یک پیشکسوت و یک جانباز با سوار شدن بر شتر در منطقه نشتیفان خواف پیام صلح و دوستی ملت شریف ایران که به طرز زیبایی بر روی پوست و به چهار زبان فارسی، روسی، انگلیسی و فارسی دری نوشته شده را با خود حمل کرده و پس از طی نوار مرزی شرق کشور در 14 روز خود را به مرز باجگیران خواهند رساند.

گلرخ اظهار کرد: حمل‌کنندگان این پیام صلح و دوستی در طول مسیر از 10 ایستگاه در نظر گرفته شده که در مناطق مختلف احداث می‌شود عبور کرده و در جشنواره بازی‌های بومی محلی ویژه همان منطقه شرکت خواهند کرد.

وی افزود: این پیام صلح و دوستی به مسئولان کشورهای افغانستان و ترکمنستان که هر دو از همسایگان شرقی کشور و خراسان رضوی هستند، اهدا خواهد شد.

سرپرست هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی تصریح کرد: تاریخ دقیق و برنامه‌های در نظر گرفته شده در این برنامه به زودی و پس از تأیید مراجع اداری استان با حضور رئیس فدراسیون اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/2202/غ

 

نشتیفان زادگاه آل مظفر...
ما را در سایت نشتیفان زادگاه آل مظفر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : شیرمحمد خوشنوا amen بازدید : 452 تاريخ : 13 / 12 / 1392 ساعت: 21:20

 درجلسه ی 29 شورای اسلامی شهر نشتیفان مهندس ابراهیم قاسمی بعنوان شهردار نشتیفان معرفی گردید هرچند در ابتدای شروع به کار شورای اسلامی اعضای شورای شهر مهندس عبدالهی را بعنوان شهردار به استانداری معرفی نموده بودند  اما به دلایل نامعلوم استانداری محترم خراسان رضوی از امضا حکم مهندس عبدالهی امتناع ورزید ومدت طولانی شهر بدون شهردارسپری نمود که این خودش سرپیچی از قوانین صریح وآشکار جمهوری اسلامی ایران می باشد که از استاندار محترم خراسان رضوی شاهد بوده ایم که درنهایت  امر بعلت طولانی شدن وجواب ندادن استاندار محترم شورای اسلامی شهر به انصراف از گزینه خودش در 92/10/11 پرداخت تا هم شهر از حالت بلا تکلیفی خارج شود وهم شهروندان محترم که مدت مدیدی بدون شهردار طی کرده بودند  وازوضعیت موجود خسته شده بودند بتوانند دوباره با انتخاب مهندس قاسمی روحیه ای تازه ای بگیرند.

امیدواریم با انتخاب مهندس ابراهیم قاسمی بعنوان شهردار نشتیفان شروع فصلی نو در نشتیفان را شاهد باشیم.

نشتیفان زادگاه آل مظفر...
ما را در سایت نشتیفان زادگاه آل مظفر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : شیرمحمد خوشنوا amen بازدید : 1874 تاريخ : 13 / 12 / 1392 ساعت: 22:12

 

 

نشتیفان زادگاه آل مظفر...
ما را در سایت نشتیفان زادگاه آل مظفر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : شیرمحمد خوشنوا amen بازدید : 494 تاريخ : 25 / 1 / 1392 ساعت: 13:54

 

               در سال حماسه سیاسی وحماسه اقتصادی

حماسه خدمت در شورای اسلامی شهر نشتیفان 

شیرمحمد خوشنوا

نشتیفان زادگاه آل مظفر...
ما را در سایت نشتیفان زادگاه آل مظفر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : شیرمحمد خوشنوا amen بازدید : 1573 تاريخ : 22 / 1 / 1392 ساعت: 20:02

 

گفت: خطرناک‌ترین وضعیت برای یک شهر چیست؟ 

گفتم:زلزله. 

گفت: نه .

گفتم: بیماری وبا.

گفت: نه .

گفتم: خطر سیل. 

گفت: نه .

گفتم: راه‌بندان .

گفت: نه .

گفتم: شیوع اعتیاد .

گفت: نه .

گفتم: وجود افراد جنایتکار .

گفت: نه .

گفتم: جواب سؤال را نمی‌دانم .
گفت: خطرناک‌ترین وضعیت برای شهر، وجود شهروندان بی‌تفاوت است. آن ها خانه‌هایی می‌سازند که در مقابل زلزله استحکام ندارد، چنان بدون بهداشت زندگی می‌کنند که در مقابل بیماری ها امان ندارند، در مسیری تفریح می‌کنند که برای فرار از سیل زمان ندارند و چنان به آموزش وتربیت 

فرزندانشان بی‌اهمیت می‌شوند که از انواع ناهنجاری های اجتماعی از جمله اعتیاد و جنایت و دزدی امان ندارند .
نشتیفان زادگاه آل مظفر...
ما را در سایت نشتیفان زادگاه آل مظفر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : شیرمحمد خوشنوا amen بازدید : 415 تاريخ : 22 / 1 / 1392 ساعت: 19:34